خدمات پرداخت فرش و تابلو فرش

۱ بازديد

پرداخت فرش و تابلو فرش

 

پرداخت كامل تابلو فرش  و تابلو فرش درمحل  كارگاه شركت

 

 

شركت تعاوني زرين بافان آرتاويل با دارا بودن دستگاه آلات پيشرفته پرداخت فرش و تابلو فرش  ، آماده پرداخت فرشها و تابلو فرش هاي شما ميباشد. لازم به ذكر است ، شستوشوي  تابلو فرش و فرش همزمان و بعد از انجام عمل پرداخت صورت ميپذيرد.

ليست تعرفه پرداخت همراه  شور به صورت زير ميباشد:

 

 

 

 

 

 

توضيحي مختصر در مورد فرايند پرداخت:

 

 

فرش‌هاي گره‌ دار (پرزدار) پس از اتمام يا هنگام بافت پرداخت يا روگيري (سپرچين) مي‌شوند به اين معني كه اضافي پرز گره‌ها را قيچي كرده و ارتفاع را مناسب با رجشمار كوتاه مي‌كنند.

۱٫كوتاه كردن پس از بافت ۲ الي ۴ رج (با اين امتياز كه امكان مشاهده و برطرف كردن غلط‌ بافي وجود دارد) شيوۀ اصفهان، كاشان، قم، اراك، ورامين، آذربايجان و نواحي غربي كشور

۲٫كوتاه كردن پرز پس از اتمام فرش به وسيلۀ قيچي برقي شيوۀ كرمان و شمال خراسان

بعد از بافت چند رديف ، استاد كارگاه به وسيله قيچي مخصوص سر ريشه ها را با دقت زياد و به صورت يكنواخت مي چيند . گاهي نيز به گونه اي كه در برخي از مراكز معمول است هر شب بعد از خاتمه ي كار روزانه عمل چيدن سر ريشه ها را انجام مي دهند . بعد از خاتمه بافت فرش در صورت لوزوم چند سانتي متر گليم بافت كرده و سپس با چيدن تارها در فاصله ي دلخواه فرش را از دار جدا كرده و سپس آن را در روي زمين و يا استوانه ي مسطحي قرار داده و آن را پرداخت مي كنند . مدت ها است كه در برخي از مراكز قالي بافي ايران مانند كرمان و تهران عمل پرداخت را با ماشين هاي برقي مخصوصي انجام مي دهند .چنان چه پرزهاي قالي پس از بافت زياد گرفته شود ، به گونه اي كه پرزها با لمس كردن با دست احساس نشوند ، به ارزش فرش لطمه ي فراواني وارد مي شود . اين قبيل فرش ها را در اصطلاح فني « ته خواب » و يا « خواب كوتاه » مي گويند . پرداخت فرش يكي از حساس ترين مراحل بافندگي است و تنها كساني قادر به انجام آن هستند كه در اين كار تجربه ي كافي داشته باشند زيرا با كوچك ترين غفلت ، حاصل كار پر زحمت بافنده به هدر داده مي شود . سنگ زدن عمل ديگري است كه به هنگام پرداخت ، گاه گاه بر روي فرش صورت مي گيرد . در اثر اين عمل فلس هاي الياف پشم كاملا صيقلي شده و ضمن اينكه رنگ هاي اضافي بر روي الياف از بين مي روند و فرش حالت مخملي و ابريشمي مانند پيدا مي كند . ارتفاع پرز فرش مانند ساير مشخصات ويژه ي آن مانند نوع گره ، تعداد پود ، طول ريشه و غيره از ضابطه هاي تشخيص محل بافت فرش بوده و بر حسب عادت و سنت و محل بافت ميزان آن متغير است . بايد بدانيم ارتفاع پرز با مرور زمان كاسته شده و به اصطلاح فرش پا خورده شده و در نتيجه نقشه و طرح آن تجسم و تجلي بيشتري پيدا مي كند.

همچنين مي توانيد جهت سفارش محصول كد محصول مورد نظر را به سامانه پيامكي 5000245414 ارسال نماييد، تا كارشناسان ما با شما تماس حاصل نمايند.
و يا ميتوانيد با شماره تلگرامي 09147091614 با ما در ارتباط باشيد 

آدرس:اردبيل، خيابان فلسطين، بالاتر از بانك قوامين، نبش كوچه نوبهار غربي

« سراي فرش فتح اللهي »

تلفن: 33521228-045

ww.zarrinbafan.com :لينك سايت اصلي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.